måndag 28 december 2009

Hallarna

Före

Efter

Uhhh ... har vi haft så där mörkt och tråkigt i hallen???
Än har maken lite småfix kvar som någon list och en golvsnutt i första hallen ska få lite kakelfog över sig. Annars är det klart.
Jag lurar på en schysst upphängningsanordning i fönstret för en skomakarlampa. Skärmen är lite större och måste hänga ut från väggen annars står den emot fönstret och det blir inte värst snyggt.
Den där bröstpanelen i trappan skulle jag vilja fixa till men den kommer garanterat innebära ett helvetes jobb eftersom förra ägaren bokstavligen dränkt in panelen med lack. Tänk ljusgrå bröstpanel ... *drömmer lite*
Med andra ord behövs den slipas innan den kan målas. Å andra sidan går den att riva ner och sätta upp ny ...
Hmm ... undrar om maken gillar idén??

3 kommentarer:

  1. Hej Helene!

    God fortsättning och Gott nytt år!Hittade din sida av en ren slump för en kort tid sedan. Gillar verkligen din stil!!
    Lägger till din sida i Bloglovin så jag ser när du uppdaterar!
    //Camilla på Södra

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad! Super snyggt!! Så härligt när det blir en sån stor o dramatisk skillnad :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Så fint - hur får du maken att göra allt....här suckas det mest när jag kommer med idéer!!
    Men jag kan se framför mig hur snyggt det skulle vara med ljusgrå bröstpanel.. =O)
    Kram Tessan

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...