torsdag 4 november 2010

Att fotografera barn

Förra veckan tänkte jag att jag skulle plåta barnen. Det är ju kul när de är tillsammans på samma foto. Fram med kameran, inta läge "platt fall" på golvet och kravla runt. Klick, klick, klick. Piece of cake eller hur? Ja, tjena. Vi kan säga så här. Rörde sig inte ena ungen så gjorde den andre det. David otålig och Alva ej instruktionsvänlig. En var i fokus, den andra suddig. Varenda kort, och jag knäppte en hel del kort. Tur att det finns en radera-knapp. Fotografer har fått min respekt. Stor respekt. Något som verkade vara en barnlek blev knivigt värre. Fast, jag måste säga, att trots 85% suddiga bilder så fick en del plats i mitt hjärta. Som den här nedan. David i full fräs och Alva lite där i bakgrunden.



Brorsan, vänta på mig

Tröttsamt ...

Stor och litenKursiv

Vissa saker låg blickstilla
(när de inte kastats iväg det vill säga)

Objekt på väg ur bild




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...