onsdag 3 november 2010

En lysande värld

För längesen såg jag i en tidning några som gjort om en jordglob till taklampa. Jag vill också ha en sån och maken var inte sen att hänga på. Nu skulle bara en jordglob fyndas. Tänk, lite strosande på Återvinningen och där stod en i fint skick! Den åkte med hem. Sen hamnade den ovanpå hörnskåpet och blev kvar. Maken tyckte den stod fint där, David ville ha den tänd (lampan kapitulerade efter 58947 på och av-gläppningar) och jag ville ha den till sitt riktiga syfte men ingen tog tag i att fixa till den. Äh, gör ingen annan så får jag väl ge det ett försök, hur svårt kan det vara liksom? Jag har faktiskt kopplat ihop skomakarlampor för typ 20 år sen ... Så, jag gav mig på att leka elektriker när inte maken, den utbildade elektrikern tog saken i sin händer.
Ehh .. jag stötte på problem redan i att få bort jordgloben från gradställningen. Ett svagt, bedjande "Älskling ..." och lite fransviftning senare så skötte maken hela baletten.





Jordgloben hänger ovanför trappan till övervåningen


1 kommentar:

  1. Vilken härlig idé! *lägger på minnet om vi behöver nya fina lampor*

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...