tisdag 30 november 2010

"Nu är det jul här i vårt hus ..."

I söndags, när snön yrde mest hela dagen, drabbades jag av en enorm julkänsla! Jag tände ljus, plockade i julkartongen, njöt av glöggdoft och nybakta lussekatter, myste av adventsljusstakarnas sken och av julkänslan som blåste omkring ute. Det enda som saknades var lite julmusik ur högtalarna. Undrar om vi har någon julskiva någonstans? Egentligen är jag lite smått allergisk mot all julmusik som spelas i juletider men nu ville jag ha lite egen. Jag fixade den själv ända tills sonen påpekade att jag skulle vara tyst. Jojo, jag tackar.

Jag dekorerade lite. Det var på vippen att hela julkartongen plockades ut men jag ärtade mig. Det känns för tidigt med tomtar, halmgrisarna och julbocken. De ska ju vakta granen och den kommer inte in än. Lugn och fin gräddpralin. Lite julgransdekoration hamnade dock i glaskupan i köket.


Glaskupa med grandekoration

2010 års adventsstake är ett loppisfynd för 40 kr
Vill man inte ha stearinsljus går det lika bra med värmeljus
2 i 1


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...