måndag 1 november 2010

Tänk vad lite färg gör skillnad ...

För några månader sedan hittade maken ett hörnskåp på Återvinningen som han gillade främst för glaset i överskåpet. "Tänk den vitmålad." sa han. I en stilla tanke smakade jag på ordet vitmålad, det är inte ofta maken nämner ordet vitt så jag blir smått chockad varje gång. I alla fall, jag gillade dock inte priset och var 17 skulle vi ha den? Nåja, vi lullade vidare. Några veckor senare tog jag en lördagspromenad med Alva till Återvinningen och vad gjorde de där om inte reade ut hörnskåp. Skåpet maken hittade var till salu för 150 kronor. Ingen summa att fundera längre stund på. Jag ringde maken och skåpet hamnade i vår ägo. Sen blev det förvaring i garaget (eller garage, bröteförvaring!) i några veckor under tiden maken målade. Nu är det på plats inne i vardagsrummet och ja, det blev som vi hade föreställt oss. Glaset kom fram och skåpet blev mycket snyggare.



Var är bilen?
Före

Efter

1 kommentar:

  1. Jättesnyggt!
    Jag har haft ett sånt hörnskåp, men jag hade ingen färgad glasruta. Den gjorde ju hela skåpet, verkligen häftigt!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...