tisdag 23 november 2010

Snöoväder

Det råder halvt snökaos ute. Snön yr i blåsten och drivor bildas. Fort. Idag har vi varit ute på promenad till och från förskolan. I ena handen roddas en barnvagn och i andra handen dras en snowracer med passagerare. Det måste ha sett jättedumt ut, speciellt när jag fick kämpa för att inte glida ner i en backe men vaddå? Träning. Tänk vilka schyssta armmuskler jag kommer få. Ja, drömma kan jag ju. Nu tänker jag inte ge mig ut förrän i morgon för att hämta tidningen. Maken är på väg till Stockholm så någon skottningshjälp har jag inte. Allt löser sig. Tills dess tänder jag ljus och tänder upp i kakelugnen. Härliga värme.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...