måndag 29 november 2010

Det tog sin lilla tid ...

... men nu är den klar. Jag gjorde ett lapptäcke till kusinen av hans avlagda kläder som han ska få i julklapp och jag blev sugen på att göra ett till men inte med kvadratiska eller rektangulära rutor som jag gjort innan. Jag klippte trianglar denna gång. Det var inte svårare än kvadrater men tack vare bristande inspiration, en styck knölandes fröken som inte vill sova varken på dagen eller på kvällen så tog denna betydligt mycket längre tid. Idag ignorerade jag denna lilla fröken, placerade henne i gåstolen, smällde upp strykbrädet åt storebror där han fortfarande sitter och nålar för fullt, la ut bak - och framstycke på golvet och försökte nåla ihop. Jag skriver försöker. När fröken väl kom på att jag kravlade runt på köksgolvet skulle hon självklart också vara med. Det är inte lätt att nåla ihop tygstycken eller få ihop schyssta hörn när en bebis manglar på för fullt.






Till detta täcke har jag använt:
Röda manschestergardinslängder och ett blommigt påslakan
1 styck fleecefilt som foder (från Ikea)
1 påslakan i naturbomull som bakstycke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...