torsdag 23 april 2009

Att stänga av

Ja, det var nog vad jag gjorde i morse. När David lämnats på dagis skulle jag ge mig ut på en promenad/joggingtur med tonvikt på joggingtur. Följande händer när jag ska hurta iväg:

1. Mp3:n är stendöd. Maken laddade över ny musik igår och jag tar för givet att det är liv i den för det var det sist. I alla fall när vi var i Turkiet. Nu ingenting. Jaja, shit happens och jag kan jogga utan ljud i öronen.

2. När jag börjar gå och skiftar hand att ha nyckeln i (har inga fickor på kläderna) så tycker jag något ser konstigt ut men kopplar inte vad. Efter ett tag trillar polletten ner och jag inser att jag fått med mig garage/förrådsnyckel men ingen husnyckel. Smart ... Jaha, motionerandet får gå till makens jobb som ligger aslångt bort men det är bra träning. Grejen är att maken cyklade till jobbet idag och det går inte att garantera att han kan skjutsa hem mig. Pling! Mamma och pappa har en nyckel! Så, idag blev joggingturen åt deras håll. Gissa om mamma såg ut som ett mindre ? när jag plingade på dörren 8.30. Räddaren i nöden heter pappa.

Min kondis är i botten och det ömsom joggades i sakta mak och promenerades men så skönt det är nu efteråt! Nu avnjuter jag en kopp kaffe innan jag ska hugga tag i all litteratur och gå igenom den till morgondagens tenta.
Vet ni? När man som jag blir tomatröd i ansiktet efter motionerande syns rynkorna mindre. Bra va? - för den röda färgen bara ....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...