lördag 18 april 2009

Nygammalt

Maken harvar gräs på golfbanan och David ville stanna kvar hos mormor och morfar så vad gör jag när jag helt plötsligt blir ensam och får egentid? Jo, jag åker förbi Återvinningen och tar mig ett span. Där hittar jag överlakan för endast 10 kronor styck och två lakan åker genast ner i korgen. Dessa ska sys om och få bli gardinlängder till vårt sovrum. Fyra örngott för 5 kronor styck råkade åka ner av bara farten.





När jag gasar iväg hemåt kom jag på att det tredje överlakanet som jag lämnade för att jag inte visste vad jag skulle ha det till, faktiskt skulle passa ypperligt att sys om till kappa till Davids rum. Jag gör U-sväng på första bästa ställe och bränner tillbaka till Återvinningen. Nu rumlar örngott och överlakan runt i tvättmaskinen och sen ska de hängas ut på torkvindan för att torka och fladdra fritt i det fina vårvädret.
Jag ska passa på att stoppa näsan i en hög litteratur som jag inte kunde läsa igår då David dragit på sig världens brakförkylning under natten och blev hemma från dagis. Egentligen skulle jag vilja riva i garaget eller någon annan stans men litteraturen ska vara läst till tisdag och det är ingen litteratur man plöjer som en spännande roman direkt så det är lika bra att passa på när lugnet råder i huset.
Kram!

1 kommentar:

  1. Det där verkar vara ett bra ställe att besöka! Du hittar alltid så himla fina saker!
    Lycka till med läsningen!
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...