onsdag 22 april 2009

Olivträd

Maken dök upp helt oväntat när jag mumsade lunch. Min första tanke var att han handlat på M-skylten och ska äta hemma. In kommer han däremot med ett olivträd och ger till mig. Älskade make! Jag har länge beundrat svärmors olivträd och sa på annandag påsk när vi var där att jag gärna skulle vilja ha ett olivträd själv. "Vi får väl titta på M-Blommor." svarade maken. Idag blev det verklighet!

I väntan på värmen får olivträdet samsas med pelargonerna på övervåningen

Maken berättade igår att han stannade till på Netto. Det var där han hittade olivträdet för endast 129:-. Självklart ringlade sig kön genom hela butiken och maken ville inte bygga på den ytterligare så han åkte hem. Jag sa att den förmodligen inte kommer finnas kvar idag så jag släppte tanken om olivträdet. Men se, den var inte slut och det är jag väldigt glad för! Jag har ett eget olivträd!
"Nu tar du inte kål på den bara." sa maken med ett skratt innan han lämnade huset. Nä, det får vi verkligen hoppas att jag inte gör när jag suktat efter den så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...