fredag 12 juni 2009

Bomull i panelen

Ja, så känns det faktiskt lite nu. Som om hjärnan flyttat ut (eller vänta nu, hur är det egentligen??) och blivit ersatt av bomull. Jag la mig en stund igår för att försöka sova. Lönlöst så det var lika bra att knata upp. David snusade och snarkade dock gott bredvid. Jag fixar iordning det ätbara som ska med och går sen till jobbet. Inte direkt motiverad kan jag påstå. Men men. För att ha varit vaken sen 5.54 med någon timmes dråsande på kvällen så gick natten väldans bra! Jag kan inte rekommendera att vara vaken mer än ett dygn om man inte vill känna sig seg som kola som jag gör just nu.

Grejen är att när jag kom hem och maken och son lämnat huset skulle jag bara hälla ut lite vatten från rosenknoppspelargonerna på trappan. Vad händer? Jo, de rasar ut, båda två. Suck ... Bara att plantera tillbaka. Lagom när jag kommit in och tvättat av händerna kommer markläggarna med pålar och klubba i högsta hugg. Ut och prata med dem i regnet. När pratstunden är över och pålarna utplacerade går jag in och ringer maken. Lika bra att tala om vad vi diskuterat innan teflonpannan tappar allt. När vi pratat glor jag ut genom fönstret. Men vad fan? Magnolian är uppdragen ur marken och ligger slängd bredvid! En gren är av. Jävla studenter som sabbar tänker vi. Jaha, fram med spade och ut igen för att plantera. Ehh ... Studenter, ursäkta men det var visst rådjur som sabbat allting. Två grenar är av och barken uppsliten. Jag planterar tillbaka så gott det går och sticker även ner de avbrutna grenarna ifall de skulle kunna rota sig.

Nu då, nu är jag klar. Visst fanken, jag skulle ju ringa lite med och jaga folk på universitetet. Lika bra att göra det innan alla går för dagen och tar sommarlov. Tjing och pling! Inte en kotte av de jag vill ha tag på får jag tag i utan slussas runt och får nya nummer hela tiden. Äh, jag ger upp! Visst ja, skulle ringa gyn också .... Näe, de ringer upp och det orkar jag inte vänta på, då hinner jag garanterat slumra in som en gris och sen fattar jag 0 när telefonen ringer. Jag kryper till kojs och ringer sen. Hinner lyssna 2 sekunder till regndropparna som smattrar på fönsterbläcket sen minns jag inget mer. Så, innan 9 idag kom jag i säng. Jag var pigg hela tiden. Underligt hur kroppen är funtad egentligen? Från 5.54 torsdag morgon till 9 fredag morgon. Men å andra sidan, nu är jag inte katig .... Gissa vem som kommer sova som klubbad inatt?

Önskar er alla och speciellt Vätternrundacyklisterna som ska trampa i regnet,
en riktigt SKÖN helg!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...