söndag 14 juni 2009

Fönsterprojektet fortsätter ...

Grannarna tror säkert jag är helt knäpp. Först målar jag fönstren vita sen skrapar jag dom med kniv. Vansinne. Jag ser nu att jag missat att skrapa på en del ställen så det får jag ta och fixa till idag så det blir helt klart. Sen ska jag prova med lacknafta om det går att få bort mer färg som jag kladdat på järnet, alltså kladdat färg där det inte ska vara färg. Så går det när man är lat och inte maskerar innan. Skrapandet då? Jag började lätt och försiktigt att skrapa med en liten kökskniv, jag har ju aldrig skrapat tidigare för att få sliten look. Denna försiktighet övergick snart i ett frenetiskt skrapande som blev mer och mer hårdhänt ju längre jag höll på. Men jag ska nog skrapa lite till ...

Testing, testing ...
En vacker dag hänger de på väggen ... en vacker dag ...
Detalj

Detalj



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...