söndag 21 juni 2009

En rundtur ...

... i trädgården blev det idag. Jag uppskattar verkligen att ha en trädgård där jag kan plantera, rensa, flytta och strosa omkring i. En dag i kompisarnas lägenhet ger nästan lappsjuka. Nä, tacka vet jag vår trädgård. Den blir bara bättre och bättre för varje år trots att den sluttar rejält.

I väntan på en hyresgäst

Idag spikade jag upp vår andra fågelholk som tidigare stått intryckt i ligusterhäcken. Jag är väldans svag i mina händer så försöka spika in den översta spiken var inte lätt trots att det ser busenkelt ut. En bedjande blick åt makens håll räckte och han kom och slog i den åt mig. Attans att jag är så försvagad men det får jag leva med.

Murgröna som marktäckare i slänten

Pion

Ampeljordgubbsplanta i rabatten

Lavendel

Rabatten vid garaget

Morfars stockros
Jag fick några skott från min mamma som i sin tur fått skott från sin syster (alltså min moster). Jag planterade 4 skott på ren vinst och förlust en höst och trodde faktiskt inte de skulle överleva. Dessa 4 skott ser idag ut så här (larväten och hålig) och den har även frösått sig själv en bit bort. Jag trodde stockrosen var från min moster men det berättade mamma att det var frön från en stockros som funnits i min morfars trädgård.

Jasminbusken i full blom och det doftar underbart

Hasselört under jasminbusken



1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...