tisdag 9 juni 2009

I väntan på dillköttet ....

... blir det en bild på sonen när han myser under en pläd. Idag var höjden av goshet tror jag. Han knatar upp med maken kl 6, jag vägrar gå ur sängen. Efter 7 åker maken till jobbet och David leker bredvid sängen, jag slumrar som bäst. Efter 8 kommer en liten isbit nerkrypandes under täcket och lägger sig tätt intill. De små iskalla fossingarna stoppar han mellan mina lår. "Är du trött?" frågar jag och David både gäspar och gnuggar sig i ögonen. Sekunden senare gosar han in sig nära och försäkrar sig om att jag håller om honom ordentligt. Sen somnar han ganska snart. Innan 9 masar jag mig ur sängen och känner mig piggare än jag någonsin gjort på länge. En natt med ostörd sömn? Var det det jag behövde?? David då? Jo, han kommer uppsläntrandes vid 10, sömndrucken och rödmosig.


Det händer grejer på min andra blogg, Helénes baksida. Jag försöker sakta men säkert äta efter LCHF och har sen en beställd kokbok kom med posten gått in mer och försöker prova diverse olika recept. Maken, den stackaren, får provsmaka och det är ömsom fnys och ömsom "mmmmm" som ljuder ifrån honom. Nu kokar jag en LCHF-dillkött jag hittade på Airams matblogg. Dillkött är en av mina favoriter trots att jag inte tillagar det så ofta (mammas dillkött är helt klart bäst!) men nu måste jag prova. Välkomna över till min baksida!

1 kommentar:

  1. Åh så gosigt! En ordentlig natts sömn kan göra underverk.
    Du får gärna berätta för mina två att man kan sova längre än till kl 6.

    Kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...