torsdag 11 juni 2009

Pigg men trött

Bra kombination va? Jag vaknade 5.54 och var pigg. Inte att föredra när jag ska jobba i natt och jag hade helst slumrat till 8 men med en sparkandes och knölandes 4-åring bredvid blir det inte så. När maken startade bilen hörde han det. Hans huvud flyger upp från kudden och han utbrister: "Hörde du mamma, jag hör att pappa åker till jobbet." Jojo, det gör jag med ... "Vi myser en stund till va?" viskar jg tillbaka och David gosar ner sig bredvid. Vårt gosande varade i 2 minuter sen blev det myror i baken på en viss liten herre. Än mer myror blev det när han var tvungen att gå och kissa, för det förstår ni ska han stå upp och göra. Det gör ju de stora grabbarna.

Det verkar ha löst sig till hösten för mig i alla fall. I tisdags fick jag reda på att det jag sökt, estetiskt tema, hade så få sökande att kursen kommer förläggas till Norrköping. Nä, det vill inte jag med risk att få läsa vårens kurs i Norrköping också. Universitetet är väldigt tungrott och ingen vet något och ingen ringer tillbaka fastän man lämnar meddelanden. Igår mailade jag en person och idag fick jag svar att hon ändrar mitt val till grundläggande färdigheter. Skönt, nu är det ur världen, men jag har på känn att det finns fler hinder någonstans. Det verkade för enkelt liksom. Jag, den ständiga optimisten.

Önskar er en bra dag!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...