tisdag 2 juni 2009

Kolla, visst är de coola??

Jag tog mig en tur in till Vadstena och loppisladan idag, den tur som uteblev i söndags. Jag måste säga att ladan piffats upp en del invändigt och blivit otroligt fin att strosa omkring i. Väldigt mysigt och massor fina grejer som man bara vill ha. Tyvärr måste jag säga att priserna har piffats till lika mycket. Jag lägger inte 220 kronor på en pall med ett trasigt ben oavsett ålder. Å andra sidan hittade jag ett väderbitet bord för bara 100 spänn. Den skulle bli kanon att ha ute som arbetsbord men ja, hur fanken får jag hem den och var ska jag placera den?

När jag ändå är i Vadstena, vilket nästan aldrig händer, så stannade jag till i staden för att se vad de andra loppisbutikerna har att erbjuda. Den första butik som fångar mitt intresse är butiken Hitta hit med ekologiska och produkter som har återvunnits. Jag faller totalt för dessa på bilden nedan. Visst är de bara för häftiga?

Manschettknapparna kommer härifrån

Det är långt till Fars dag men jag kunde inte motstå och visst är det trevligt med en present så här mitt i vardagen? De skulle sitta perfekt på makens skjortärmar och andra manschettknappar är urträliga i jämförelse med dessa. Maken då, ja han är ju rolig att ge presenter. Han lyckas alltid luska ut i förväg vad han får och det lyckades han med även denna gång. Han blev nöjd i alla fall och knapparna kommer han använda många gånger.


Själv föll jag för detta armband. Det är tillverkat av en tjej från stan. Hon har tillverkat smycken en längre tid men det är först nu de finns att köpa. Tyvärr kommer jag inte ihåg hennes namn. Butiken hade mer av hennes smycken, armband, halsband och fotlänkar. Mycket fint!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vad kul att du ville lämna en kommentar hos mig så jag fick chansen att hitta till din fina blogg. Jag är ju också en loppisälskande 76:a så vi har en del gemensamt:o)

    Nu måste jag fortsätta läsa sin blogg...

    kramar!
    Mia

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...