tisdag 23 juni 2009

"Det är inte jag som klipper i nätet mamma" ...

... fick jag som svar igår när jag ropade på David. David fick en sax för han ville klippa lite i häcken. Ja, det spretar ju lite så det kan han få göra. Han klipper och ansar så det står det härliga till. Jag dåsar i solen på uteplatsen. När det blir för tyst ropar jag på honom för att kolla av. Oftast brukade det rysta till i häcken eller klippläten hördes. Förutom en gång när svaret blev som rubriken lyder.

Vad kan man förvänta sig av en 4-åring och en sax egentligen? Klart han måste testa att klippa i olika material. Pedagogiska mamman får ett mindre utfall och tar saxen så det visslar om det. David utbrister ett djungelvrål så självaste Tarzan skulle blekna! "Varför klipper du i skyddsnätet till studsmattan?" frågar jag. "Det var inte jag!" vrålar David tillbaka. Nähä, vem kan det vara då då?

Pappa, ja se det var pappa som klippte hålet i nätet. Maken, som vid den aktuella tidpunkten befann sig på alla 4 och la sten vid garaget hann även med att klippa ett hål och rassla tillbaka fortare än blixten. För inte kan det vara David som faktiskt befann sig på brottsplatsen med beviset i sina händer? Näe då. Det var pappa som gjort allting. Eftersom mamma är så dum pinnade David ylandes runt huset och beklagade sig för pappa. Var det inte pappa som hade gjort allting från början??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...