onsdag 3 februari 2010

Attans ...

Jag måste ha en tidning att läsa till frukosten. Så är det bara. Bordet bligade tomt i morse så det var på med mundering och ut till brevlådan igen. Då kom jag på, det är julgranshämtning! Julgranen ligger fint på baksidan i massor av snö. Skotta lite och kliva ut i det outforskade. Jag sjönk ner till knäna. Granen låg nedsjunken i mängder av snö också så det blev att slita och dra ett tag innan den lossnade ur sitt snögrepp. Vid uteplatsen fanns en mindre gran, den åkte med den också. Hej och hå upp för backen vi gå ...

Den lilla granen parkeras bredvid soptunnan och den andra slänger jag upp i den gigantiska snövallen som befinner sig bredvid. Haffar tidningen och går ner. Men vänta lite ... Vad är det för dag idag?? Onsdag. Shit, granhämtningen var igår! Jaha, det blev att dra ner granarna igen. Den stora hamnade i snöhögen bredvid garaget. Typiskt att jag skulle missa detta, jag som till och med varit duktig och antecknat i almanackan. Nu blir det att stuva in de barrande sakerna i bilen och köra till tippen istället. Någon vacker dag.


I väntan på skjuts till tippen

Snöyra råder


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...