söndag 21 februari 2010

Räddaren i nöden

I mitt kök måste det finnas en pall eftersom jag är kort i rocken och måste nå lite här och var. När vi skulle renovera köket var mitt krav att pallen skulle få plats under köksbänken, precis som den gjort innan. Maken köpte en hopfällbar pall i plast åt mig men den godkände jag inte till köket. Numera står den i förrådet på övervåningen så jag slipper använda barstolarna när gardiner och annat ska upp.

Ikeapallen nedan, med färgstänk, köpte maken för många år sen när han tyckte att jag klättrat tillräckligt på bänkarna för att nå upp. Den målades eller lackades aldrig och blev efter ett tag skamfilad av både sågar och målarfärg så en ny pall inhandlades och lackades. Den skamfilade åkte ner i källaren och fick bli arbetspall. Igår blev arbetspallen målad och den lackade pallen får erkänna sig besegrad och förpassas som ny arbetspall till källaren. Pallar är alltid bra att ha.


Före

Efter

Före
Lack byts mot ...

Efter
... vitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...