tisdag 19 oktober 2010

Konsten att brygga kaffe

Det blev en tur till Hjärta till Hjärta i Mjölby i lördags igen. Storfynden uteblev denna gång men åker man tätt kan man knappast räkna med annat. Det hinner inte hända så mycket på så kort tid. Eller så hände det massor som vi missade. Jag har blivit svag för gamla burkar. De ska ha en sliten, charmig look och gärna bra funktion som att locket går att skruva av eller öppna. Jag föll för burken nedan. Maken muttrade över priset för en gammal plåtburk men han hittade en ful keramiksak med tre spöken på så då ska han vara tyst. Spökena norpade David och ställde i sitt fönster "För att skrämma fåglarna" som han sa. Burken hamnade i köket och fick lite järntabletter i sig.


På andra sidan står det hur man kokar kaffe




Några burkar här i hyllan faller mig inte riktigt i smaken men i takt med att jag hittar roligare burkar kommer de bytas ut. Maken lär dra en mutterramsa men det örat hör jag inte på. Köper han annat nytt köper jag gammalt "nytt".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...