måndag 18 oktober 2010

Nostalgi


Mina föräldrar var inne på Hjärta till Hjärta i Linköping i lördags. Telefonen ringer och mamma utbrister: "Vet du vad jag har hittat? Jag har hittat Slappo." Mamma haffade den direkt. Sen kom de förbi med den nya, den skulle Alva få. Jag rotade fram min gamla Slappo med 33 år på nacken, luggsliten, blekare i färgen och platt som en pannkaka. Vi skrattade gott åt skillnaden. Tänk att den en gång varit fyllig? Jag föredrar min platta sak men förhoppningsvis kommer Alva gilla den nya.

4 kommentarer:

  1. Hej jag har letat efter dessa gula mjukishundar länge och jag skulle vilja köpa båda två. Betalar bra. Maila 2kfe@telia.com

    SvaraRadera
  2. Hej jag skulle gärna vilja köpa denna (den gamla) mjukishunden.... alt. båda.

    SvaraRadera
  3. köper gärna dessa mjukishundar då jag letat efter dem länge
    har annons på blocket

    SvaraRadera
  4. här är annonsen
    https://www.blocket.se/halland/Wanted_Platta_mjukishundar_fran_80_talet_63622478.htm?ma=1

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...