onsdag 13 oktober 2010

Två stoppade korvar

Under ena sängen i källaren har vi förvarat täcken i en låda. Häromdagen tvättade jag upp täckena. Varför ligger de där och tar plats egentligen? Under tiden de hängde på tork började jag fundera på en alternativ förvaringsplats. Vi har inte jättegott om förvaring i vårt hus så jag tänkte att jag syr kuddfodral så får de ligga framme på sängarna a.k.a soffan i källaren. Jag måttade och tänkte ut fyrkantiga fodral men de kommer ju säcka ihop och inte fylla någon vidare funktion mer än att vara just säckiga. Sen kom jag på: runda kuddar! Men självklart måste de ha en öppning annars fyller de inte den tänkta funktionen.

Idag, för omväxlings skull, sov Alva på förmiddagen. Fram med tyg (ett gammalt påslakan), ett grytlock som mall för botten, nål och måttband. Jag har gjort dessa enklast möjliga. En syslöjdslärare skulle slita sitt hår. Ingen fållning eller sicksackning av kanterna. Jag har bara mätt längden och kanten för kanal och plös, sen har jag klippt på lite känn. Vet inte riktigt vad jag ska kalla dem? Täckpåse?


Tjockkorvarna

Botten

Öppning



1 kommentar:

  1. Jag tycker dom blev jättefin! Vad duktig du är..och påhittig!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...