måndag 11 oktober 2010

Planteringsdags

Kanske inte riktigt säsong för att plantera pelargonskott just nu? I lördags kapade jag ner årets pelargoner inför flytten till garaget och övervintring. När de kapats tog jag tillvara på en del skott. Det blev ett par stycken om jag säger så. Igår planterade jag 32 skott, 6 är kvar i vatten och några slängdes. Undrar vad alla skott heter? Det blir nästa års problem att reda ut. Jag har aldrig planterat skott så här sent så det ska bli spännande att se om de håller sig fina och överlever i fönstren i vinter.


Jag trodde det skulle räcka med 6 krukor
Optimist? Javisst ...
6 krukor till behövdes



1 kommentar:

  1. vilken härlig pelargonskörd!!!
    tänk, va vackert nästa sommar.
    kram t

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...