söndag 24 oktober 2010

Söndagspyssel

Min syster kom med en lapp och undrade om jag hade lust att sy lite arbetsmaterial/figurer som hon kan ha till sina elever i undervisningen. Hmmm ... knölarna började arbeta. Igår shoppade jag virknålar och garn. Jag har fått för mig att börja virka. Vi kan säga så här: jag satt och tragglade med denna virkning under eftermiddagen och kvällen, repade upp allt tre gånger för att ge upp helt vid 23 på kvällen. Jag fattar inte mönsterbeskrivningarna (hittade ett mönster på en Barbapappa, amigurumi). Så, idag har jag inte ens brytt mig om virkningen. Den är kastad i ett hörn och jag ger den onda ögat varje gång jag ser den. Idag började jag rita mallar och sy figurer. Mycket lättare. Jag har haft en väldigt rolig och kreativ söndag!


Dennis Decimeter

Mamma Meter

1 meter
1 dm



Dennis-gubbarna blev riktigt söta! När jag hade gjort en ville David också ha, Alva högg den första och tuggade på den så jag gjorde två till. Mamma Meter gjorde jag två av så David/Alva får en. Sen blev det lite korvar. David ville ha en meterkorv också men den var lite knölig att göra. En annan dag kanske?

1 kommentar:

  1. Coola! Förstår att ungarna gillar dem!
    Är impad över att du orkar pyssla så mycket. Du får gärna komma hit och sy lite också ;)
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...