söndag 5 juli 2009

Äntligen!!!!

Jag (eller vi) är med en kristallkrona! Jag har kikat länge på olika sidor i jakt på den perfekta kronan och hittade denna på Blocket. Efter lunch idag for vi mot Norrköping. Kronan är av barockmodell och troligen från 1930 eller 1940-talet. Egentligen vill jag inte ha en krona med elarmar utan med stearinljus och glödlampor i mitten men jag fick tänka om när kronan ska hänga över matbordet. Vi behöver ljus när vi läser och jag behöver ljus när jag sitter med skolarbete. Då är det för lite med 2 ljus när vi varit bortskämda med 8 ljus från den förra kronan. Den blev så bra över matbordet och trots att maken inte erkänner det högt tror jag att han är nöjd även han. Han tittar på den och "Mmmmmm":ar lite då och då. Den gamla kronan kommer få nytt hem hos mor och far.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...