söndag 5 juli 2009

Karen Blixen

Förra året köpte jag en rosbuske. En fin knopp kom och jag väntade ivrigt på att få se den veckla ut sig. En morgon var bara en pinne kvar. Rådjuren, de förbannade rådjuren hade käkat upp varenda rosenknopp! Inte bara en gång utan flera gånger. Jag fick aldrig se rosenbusken blomma. Nu har jag inhandlat blodmjöl som jag sprider ut med jämna mellanrum. I år köpte jag en rosbuske till, likadan som den rådjuren utsett till gourmetmat. Igår när jag gick till jobbet såg jag att 2 knoppar var på väg att brista. Det första jag gjorde när jag vaknade vid lunch var att gå ut och titta hur rosorna såg ut. De hade slagit ut och jag tog med dom in och nu njuter jag av dom på köksbordet. Maken skakade dock på huvudet åt mitt tilltag. "Inte nog med att rådjuren äter, nu ska du klippa av dom också." Jo, dumt kanske men jag njuter hellre av dom inomhus än där de finns planterade nu. Fina vid bilparkeringen men utom synhåll för njutning.

Karen Blixen

2 kommentarer:

  1. Otroligt vackra!!
    Klart man ska njuta av dem så mycket man bara kan!
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...