onsdag 1 juli 2009

Klart men ändå inte

Stenläggarna avslutade stenläggningen igår. Jag sov i källaren garderad med öronproppar och hörde inte ett smack när de körde paddan runt huset. Det som saknas nu och som företaget glömt bort är den vita sten vi ska ha närmast husgrunden. Vi inväntar offert för det arbetet så tills vidare är det ännu inte riktigt klart. Igår gick jag runt och bara tyckte det var så fint och det blev så bra. Framsidan känns betydligt större trots att gatstenen inte ligger ända in till husgrunden som den gjorde innan. 70 cm från husgrunden är där vit sten ska ligga sen. Kortsidan känns också ovan. Innan låg stora gatsten där och nu ligger det bara små där. Vi var oroliga att de små gatstenarna inte skulle räcka till men se, det gjorde det och en hög vid garaget ligger kvar (för att inte tala om alla stora gatsten vi har kvar ...). Lite ska vi använda i trädgården, lite ska familjen ta och resten får vi se vad vi gör med.

Maken har fått upp ångan i att lägga sten.
Här har han tagit upp de små gatstenen som ramade in rabatten och bytt ut mot stora stenar

Stenläggarna fick fria händer att göra ett mönster i cirkeln på framsidan
De gjorde detta och sa: "L som i Löfvendahl"

Trappan som jag helst inte ville ha men som blev så himla bra

Framsidan

Kortsidan mot entrén


Kvar att att göra är att plocka upp stenen som ligger vid ingången till verandan (där en stenhög ligger på nedersta bilden) och lägga om. Den hamnade mycket lägre när stenläggarna la dit kantsten och la kortsidan så ingången ska höjas och fixas till. Det kommer maken göra när han går på semester.

Undrar vad han gör först? Jag har nämligen länge önskat mig en bänk runt ett träd. Det ser så mysigt ut men jag har inte tänkt på vart vi kan ha det i vår trädgård. Att jag kan vara så trög ... Jag älskar vårt bigaråträd på framsidan och den ger underbar skugga men eftersom framsidan sluttar så mycket blir det aldrig av att vi är eller använder gräsplätten på framsidan. Att jag inte tänkt på att det blir jättefint med en bänk runt bigaråträdet?! Jag kläckte den tanken för kanske 2 veckor sen. Nämde det för maken och han var med på noterna. Vi måste bara hitta en beskrivning på hur man gör. Igår kom maken hem och berättade att det heter kyssbänk och han hade hittat en beskrivning. Åh, vad bra! Jag tror käre maken sätter igång med det arbetet till helgen. Först måste vi till brädgården. Jag kommer få min kyssbänk! Gissa om det ska ljugas, kyssas och mysas under trädet framöver.

1 kommentar:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...