lördag 11 juli 2009

Finns det någon målargud??

Om det gör det så önskar jag innerligt att denne hör min önskan: "bara en gång till". David och jag träffade mormor och morfar precis när vi anlänt till Godishuset. När påsen var inhandlad mumlar David: "Jag vill leka hos mojmoj o mojfaj ..." Mormor är snäll och lovar att plocka upp honom sen när de gjort sitt. Gissa om en liten herre idogt undrade när mojmoj kommer? I alla fall, är lillskiten borta är det bäst att passa på att göra nytta. Maken köpte brädor till kyssbänken, jag bloggade och rotade sen fram pensel, roller och målarfärg. Efter att maken fått plocka ner taklampan satte jag igång och maken startade PS3:an. Hans sätt att göra nytta.

Att måla fönsterlister, golvlister, taklister, dörrlister och ett tak är inget vidare roligt lördagsnöje måste jag erkänna. Dessutom är det ingen höjdare när sängen, ett blytungt linneskåp och skåpet som egentligen ska vara bakom vår sänggavel men som kör solo under snedtaket, är i vägen. Å andra sidan har jag motionerat hjärnhalvorna och målat med vänster hand samt att jag har balanserat på en fotpall i sängen samtidigt som jag målat taklist och takkanter. Det var en upplevelse må jag säga.

Men, nu är första strykningen avklarad. Det tog "bara" 4 timmar och jag har ont i gamnacken. Ja, det blev en gamnacke när jag rollade taket och förlängde rollern med ett kvastskaft. Det gick betydligt snabbare än om jag skulle klättrat upp och ner på aluminiumstegen och svurit över allt skit som var i vägen. Jag tycker väl vi har ett rätt stort sovrum, större än vad vi har behov av men när det nu var dags att måla blev det mindre än minst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...