tisdag 7 juli 2009

Missförståndet del 2

Maken och jag hade lite brist i vår kommunikation förra veckan. Det jag hörde var "plocka upp" när han menade "plocka ihop". Så, jag skapade lite merjobb i stenläggning åt maken, något han hade tänkt ta tag i senare. Dessutom grävde jag upp en kant i en rabatt så även där fick han merjobb att lägga. Gissa om han frustande och suckade en aning men nu har han fixat allting och det blev så bra! Kanten runt rabatten vid verandan blev kanon och ingången till verandan blev så mycket bättre än det ojämna skit som låg innan. Nu blir det inte mer stenläggning. Inte planerat i alla fall och jag ska inte gräva upp mer. Nu ska maken bygga sittplats på framsidan och kyssbänken under körsbärsträdet.

Knack, knack, knack ...
Jag har äntligen hittat zinkvattenkannan också, den på bilden
Jag har letat efter den sen jag fyllde år i mars

Färdigt



2 kommentarer:

  1. Inte alla missförstånd är av ondo, tydligen!
    Hälsa maken att det blev jättesnyggt! Och du gjorde ett bra förarbete, det ska du vara nöjd med!
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...