tisdag 21 juli 2009

Kuddar till sittplatsen

Jag hittade en planteringsbädd med sittplats i Villaägarnas tidning för ett tag sen och la fram som förslag till maken att ha på framsidan. När vi hade rabatten på framsidan kunde jag ofta sitta på rabattkanten och filosofera och jag vill gärna ha något där nu när vi tagit bort rabatten. Lösningen blev en sittplats med två nedsänkta blomlådor. Nu när maken murat klart måste man ju ha något att slå ner ändalyckten på. Dynorna från Jysk lämnades tillbaka när jag hittade kuddar på Shape som var snäppet större. Dessvärre var ju inte fodralen till kuddarna värst upphetsande men lite stuvar hemma, klipp och nålande senare så var två fodral fixade. Maken blev riktigt nöjd och jag med.

Originalfodral

Hemmagjorda fodral

Mönstrat och vitt med handtag

Här kan vi njuta när vädret tillåter



3 kommentarer:

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...