lördag 2 januari 2010

Fåret vid spisen


Vid spisen finns typ två brädor bröstpanel som jag ville måla vitt men maken ansåg att det dög som det var. Åsikterna gick isär om jag säger så. Det grymtas lite om att det är för vitt här hemma numera. I alla fall, när maken en kväll läste för David och jag skulle måla insidan av köksskåpet passade jag på. Märker maken att jag målat så får så vara, vad ska han kunna göra åt det liksom??
Två strykningar blev det och när det torkat var det fram med skruvmejsel och hängare. Äntligen skulle grytlapparna få hänga på fåret istället för att ligga bredvid spisen i en glassbytta! Maken då? Märkte han att jag målat? Nja, eller ... När jag var på väg att skruva upp fåret kommenterade han: "Skulle inte du måla där först?" Ja, alltså ...
Det har jag redan gjort

1 kommentar:

  1. Hahaha härligt med uppmärksamma män.
    God fortsättning vännen!
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...