tisdag 12 januari 2010

Mötesvänligt

Det tar sin lilla tid men sakta och säkert börjar det bli klart. Själva breddningen av dörren fixades snabbt bara en tigersåg hämtades hos mina föräldrar. Det resterande, finliret med att fixa till ojämnheter i tapet och återställa med målning, få tillbaka bröstpanelen och lister har tagit lite längre tid. Än är allt inte klart. Maken grejar när han hinner och kan. Nu tar jobbet sitt och detta får stå åt sidan. Jag önskar få tillbaka ett hus i ordning men det lär dröja. I morgon kommer "nya" köksskivan (den ena var repad vid leverans) så den bänkskivan ska bytas inom det snaraste, golvet i köket har vi reklamerat då det spruckit i kanterna så det måste väl bytas och golv ska läggas i matrummet. Innan vi vet mer om golvet står allt still och småpulande sker. Men har man hus har man alltid att göra, eller hur??


Före, från vardagsrummet

Före, från matrummet

Efter

Efter

Notera hörnen maken har designat helt själv :-) Först skakade jag på huvudet och protesterade, det kommer ju inte se riktigt klokt ut men han får väl hållas? Sen kom klossarna på plats och jamen kolla, det blev ju riktigt bra! Istället tyckte jag att han kunde gjort dem lite större men en talande blick gjorde mig tyst. Själva insidan av öppningen skulle maken låta vara. Ojämn och dan. Jag klagade och sa hur jag ville ha det (ibland är det ganska gött att sitta i soffan och bara peka och kommentera) och efter en dags fundering kollar maken planhyvlat virke och kommer hem med några brädor. De målas och skruvas upp.
"Hmmm ... är du nöjd nu när du får som du vill??"
Det blev så mycket finare! Nu ska bara kanter fogas eller spacklas igen så det ser ut som allt hänger ihop och över det blir det något lager färg. Nån gång ...

1 kommentar:

  1. Blev jättefint!!
    Men usch så trist att det är så mycket som måste göras om igen.
    ibland är jag glad att jag bor i lägenhet, trots allt. ;-)

    kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...