lördag 9 januari 2010

Man tager vad man haver

När julgranen åkte ut och kartongen skulle tillbaka på sin plats i förrådet märkte jag inte glaslampan som stod på sniskan och pang, poff så sprack den i 15 bitar. Så kan det gå när inte kollen är på ...
När sängkläderna hamnade i kofferten passade jag på att kolla igenom vad jag en gång i tiden stoppat ner i den och i botten låg en lampa. I morse fick jag ett spontanryck och kladdade på vitfärg. Att penselmåla en flätad skärm är ingen direkt höjdare. Spraymåla är klart mycket smidigare men är man för lat för att traska ut i kylan till garaget så tar man första bästa alternativ. Å andra sidan tror jag inte jag har någon sprayfärg heller för den delen ...
Före

Efter

2 kommentarer:

  1. Den bruna hade jag kastat....den vita hade jag ställt i fönstret :-) Du kan oxå ta vitt sidenband och snurra runt foten och limma med en limpistol varannan rad. Då blir den söt! Eller ta ljuslått band och ställa den i sonens rum :-)

    SvaraRadera
  2. och vips så har du en ny lampa! Du är fenomenal! Jag som inte ens får tummen ut att måla lite ställen här hemma.

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...