fredag 29 januari 2010

Tvätta, skura, sanera

Ja, så kom den. Magsjukan som jag trodde vi klarat oss ifrån. Den började härja på Davids förskola förra veckan men då var han hemma för hjärnskakning så jag trodde det var lugnt. Nu denna vecka blossade visst magsjukan upp på förskolan igen och igår var 7 barn hemma. Igår hade jag funderingar på att låta David vara hemma men vi gick ner ändå. I natt vaknade han, kom in ledsen och sa att han behövde kissa. Han brukar aldrig bli ledsen för att han behöver kissa ... så? Jag frågade flera gånger om han mådde illa men nej då. Sen hann han bara in i våran säng, jag hör ljudet och maken som uuhh:ar till (sällan maken får kräks på sig). Sen var det igång. Stackarn, vad han kräks. Där satt vi på toagolvet och hängde över toan, ömsom kräka, ömsom handsprit och handtvätt, tillbaka till sängen, sova en kort stund och tillbaka till toan och toagolvet igen.

Tvättmaskinen har gått några vändor, toan har skurats ett x antal gånger och mer lär det bli eftersom det inte är över än. Nu håller vi tummarna att det stannar hos David och att vi klarar oss men det återstår att se.

3 kommentarer:

  1. Vilken otur! Men håller tummarna för att det stannar där och ni andra inte blir smittade.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Krya på er, håller tummarna för er andra =O)
    Kram på avstånd Tessan

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...