söndag 3 januari 2010

Nu saknas bara innehållet

Får ni någon gång för er att måla spjälsäng skulle jag rekommendera er att tänka om. Någon tråkigare målning har jag inte varit med om! Lämna hellre in den så någon annan får göra tråkjobbet eller varför inte sprutmåla? Det har förvisso inte tagit värst lång tid, ca 8 timmar utspritt på 4 dagar, men usch så trist ... Spjäla upp och spjäla ner ... De första två strykningarna använde jag en liten skumgummiroller. Sista strykningen blev med pensel och skumgummiroller. Kan inte påstå att någon av varianterna var snabbare än den andra men nu är det klart och jag är väldigt nöjd!


Före, Sniglar från Ikea


Efter

Maken kom upp och tittade. "Ska den stå här nu tills bebben kommer? Eh ... ja. Vi bor inte på en herrgård med oändlig yta av förvaring så det blev att snurra på vår säng och ställa spjälsängen i fotänden. "Du är ju äggsjuk totalt", flinade maken, avfyrade ännu en suck och lämnade rummet med en blinkning. Jag är inte äggsjuk, kanske lite, är det så illa att vilja ha ut bebisen?? Det är platsbristen, ute i hallen kan den inte stå, inte framför spegelväggen och linneskåpet heller. Visst går den att montera isär men äh, jobbigt extraarbete.

2 kommentarer:

  1. Så fin den blev! Jag är så sugen på att släpa ner vår spjälsäng o ställa den på plats också och bara mysa över att bebban ska sova där ... men samtidigt så är det ju 3 månader kvar för min del....

    hihi

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hittade hit på någotvis och tyckte verkligen o din blogg!
    Spjäsängen vid fotändan = perfekt!
    Så har vi haft det med båda våra.Lika långt för båda att "kravla" + att man kan ligga på fel håll i sängen om det skulle behövas lite närhet en längre stund. Lycka till!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...