torsdag 7 januari 2010

Övre hall

Här uppe vid barbordet har vi en fin utsikt över Motala. På nyårsafton står vi här och ser alla raketer smälla av över stan. Det är även här jag sitter när jag pluggar. Inspirationen infinner sig lite mer här uppe än vad den gör om jag sitter i matrummet, även om inspirationen har en tendens till att dala ibland ...
Här uppe var allt träfärgat innan vitfärg kom på. Spaljen till vänster och taket till exempel. Jag skulle vilja måla fönstren också men även här glänser det av lack, lack, lack i överflöd. Jag fick även med mig maken på att måla golvet vitt (tänk så fint!) men sen muttrade han visst något om att jag fick mitt vita köksgolv så det blir nog inte vitt här uppe ... men jag ska bearbeta honom lite till.



Kristallkronan över barbordet

Koffert från makens morfars fars sida
Den användes när de reste till Amerika


Kofferten sväljer mycket och är otroligt bra att gömma saker i. Den väger dessutom bly. Tänk att de hade såna här tunga saker när de reste förr i tiden? Numera innehåller den alla täcken som varieras under året. Sen jag tömde en garderob i Davids rum är nu kofferten proppfull! Det är tur att ett spänne är helt så locket kan stängas annars skulle den stå och glipa.

1 kommentar:

  1. Gud vad fint ni har det i er hus...blir sugen på att hitta nytt hus!!
    Visst är kofferten bra, här finns en likadan med liknande innehåll (från min morfar, men om den varit och rest till Amerika är jag inte säker på).
    Kram Tessan

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...