lördag 23 maj 2009

Återanvändning

Igår klippte jag ut rutor av de kläder jag rensat bort (ja inte alla, det blev en påse till till donation). I början tog det emot att sätta saxen i bodies och tröjor men sen gick det av bara farten. Sen la jag ut rutorna för mönsterkoll och nålade ihop. Idag skulle jag egentligen bara sytt ihop alla rutor men rätt vad det var så nålade jag ihop rutraderna och sydde ihop allt till ett helt stycke. Har jag kommit så långt kunde jag lika gärna fortsätta. En fleecepläd hamnade som foder och en snutt från ett avklippt lakan blev bakstycke. Om det inte hade varit för att symaskinen bestämde sig för att krångla i sista sömmarna så hade arbetet gått betydligt snabbare och smidigare, men står man nära mållinjen är det dumt att ge upp. Några svordomar och muttrande senare blev allt klart.

Mönsterkoll

Färdigt lapptäcke

Detaljer
Så, alla rutor ovan kommer från tröjor och bodies David använde när han var mindre. Eftersom vi fått mängder av kläder från kusinen är det självklart även kläder han har använt. David har invigt sitt täcke och är mycket nöjd. "Det är varmt och skönt mamma." var hans kommentar och det räcker för mig. Om inte täcket används av honom lär jag krypa under det. Plädar och filtar kan man aldrig ha för många av.


2 kommentarer:

  1. Så otroligt fint!
    Vilken superbra idé för att ha kvar minnena, men ändå inte ha kartongvis... Du är smart du!

    *kram*

    SvaraRadera
  2. Bra med återvinning!! du har fattat tanken;) detta ska jag gå in för att introducera mer i skolan!! kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...