torsdag 21 maj 2009

Nödlösning

Jag är sån, att när jag får för mig att göra något så vill jag göra det med en gång. Helst ska saker och ting finnas hemma också för såna här spontaninfall men det är ju inte alltid det gör det. Då får man hitta på något annat istället. Jag har ett tag velat måla de betonghjärtan som ligger på bordet ute i uteverandan. Jag tycker det är bäst att måla med kalkfärg och det har jag självklart inte på lager i källaren. Målarfärg kan väl funka men jag vill ju ha detta klart idag och målarfärg tar tid att torka.


Så vad gör man då? Jo, man snor sonens målarblock och målar med vattenfärg. Smidigt och torkar inom kort.


Inom några minuter var jag klar och det ser betyligt bättre ut på fatet. Nackdelen är väl att händerna blir smått vita om man rör dom men det är ju inte meningen att man ska pilla på dom.

1 kommentar:

  1. Fasiken vad duktig du är!! Du får då saker gjorda!
    Kramar

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...