fredag 1 maj 2009

Majestätisk

Vårt körsbärsträd
I blom


Körsbärsträdet är något jag kommit att tycka om mer och mer i vår trädgård. Inte nog med att den är väldigt vacker när hela trädet blommar, den ger väldans goda bär också! Jag säger bigaråer men det tror jag inte de heter egentligen. Bigaråer är nog lite sötare i smaken. Strunt samma, goda är de. Om magen kunde varit gjord av lite mer järnplåt skulle jag lätt sätta i mig hinkvis av dessa bär. Å andra sidan får man ju ta lite hänsyn till övriga medlemmar i familjen ....
Trädet ger så mycket bär att vi inte klarar av att ta hand om alla. Våra familjer kommer och plockar men de flesta blir tilltugg till skator och kråkor. Med tanke på vad bigaråer kostar i affären skulle vi egentligen ha egen försäljning på tomten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...