fredag 22 maj 2009

Mwahhh ......

Jag har rensat igenom sonens alla kartonger med sparade kläder. Vi har en del kartonger med kläder om jag säger så, mycket tack vare att vi får kusinens urväxta kläder. Alla kläder med fläckar, hål, rejält urtvättade, sånt som aldrig kommer användas eller med tusentals noppor plockades ut igår. Två matkassar med kläder kommer doneras iväg, den andra påsen, en full Gekåspåse har jag sparat undan. Tanken är att jag ska klippa till rutor och sy ett lapptäcke till sonen. En liten nostalgifilt. Helst ville jag börja igår men dagen flöt på med annat.

Kartong efter kartong plockades ut ur förådet och ju längre in i förådets hyllor jag kom ju mer minskade kartongernas storlek. Den minsta kartongen med storlek 50/56 blev mwahhh-kartongen. Ytterplagget han åkte hem i från bb låg överst. En present från mormor och morfar och han försvann i den när vi klädde på honom för att åka hem. Byxorna David hade på sig när vi fotograferades till tidningen, så yttepytte små och ändå var de stora på honom. Jag lyfte några plagg och lämnade sen den kartongen orörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...