söndag 17 maj 2009

Snabbsydd gardinkappa

Det är helt otroligt vad snabbt och enkelt (för att inte tala om billigt) det går att få till en gardin av ett gammalt lakan! Kapa till önskad längd+5 cm kanalbredd. Vik ner kanal och vik in 1 cm och sy ihop. Stryk och häng upp. Voliá. Nu hänger den nya spetskappan i ena fönstret och den gamla gardinen i andra fönstret. I vanliga fall hade båda tidigare gardiner fått hänga men nu får det vara ojämt tills jag hittar ett spetslakan i rätt bredd så jag kan sy nästa kappa. Idag orkar jag faktiskt inte vara petnoga och bry mig. Jag har fått sy som jag hade rejäl abstinens på igår! Nu är jag nöjd, för en stund.

20 minuters arbete

Spets och monogram


1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag hittade hit när jag googlade på "sy gardinkappor", ocj jag måste säga att jag gillar verkligen din beskrivning på det och mkt. trevlig blogg!!!
    /Anna

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...