måndag 4 maj 2009

Nemas problemas!

Nu sitter jag här med en färdig allergispruta! Jag måste verkligen ge ett beröm till allergiläkare Kronander på allergicentrum, US i Linköping! I slutet av förra veckan mailade jag om mina problem, idag ringde hon upp och kollade hur jag tagit medicinerna och så vidare och skrev sen ut ett e-recept på Depomedrol. Det känns väldigt skönt att jag slapp argumentera med näbbar och klor. Till hösten blir jag kallad till återbesök till US Linköping och hamnar nog i vaccinationskö igen. Den kö jag för övrigt tackade nej till för ett tag sen då medicinen fungerade så bra. Jag lyfte detta med läkaren och hon höll med, det kunde jag inte veta nu. Pollenhalterna har varit mycket högre i år och hon förstod att jag har haft det jobbigt och det ska inte vara tungt att andas som hon sa. I morgon ska jag upp till min vårdcentral för att få sprutan om jag inte kan haffa skolsköterskan på skolan och flörta med henne?


1 kommentar:

  1. Så skönt att nån lyssnade och förstod! Hoppas du får må bättre nu då! Blir det bättre när det regnar också?

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...