fredag 13 mars 2009

En liten fegis vid namn Mimosa

När David och jag handlat klart tog vi en tur till M-Blommor. Det ligger ett stenkast från Maxi så det är inte långt att köra. Vi stöter på en liten rolig blomma vid namn Mimosa. Denna stänger igen sig vid beröring och öppnar sig när faran är över. David klappade på en hög blommor och barnslig som jag är stod jag och klappade på resterande som han missade. När alla blommor var klappade och såg allmänt vissna ut avlägsnade vi oss lite fint därifrån för att återkomma en stund senare och klappa lite till när de öppnat sig. Självklart fick en liten fegis följa med hem och den tycker David att pappa ska få. Om det betyder att David anser pappa vara en fegis låter jag däremot vara osagt.


Jag är inte fullt öppen men så gott som ....

Åh nej! Någon pillade på mig! Hjälp!

Bäst att vara stängd tills faran är över ....


Mimosa står här bredvid och börjar sakta men säkert veckla ut sina små blad. Tydligen är det säkert nu? Ja, i alla fall tills maken kommer hem och David ska demonstrera för pappa.
Önskar Er alla en riktigt skön helg!!
Kram!

3 kommentarer:

  1. Åh!

    Vad härligt att höra att det är fler än jag som så (barnsligt?? Näe!) roar sig med EXAKT samma procedur på vårt lokala växthus!!!

    Visst är de bedårande!?

    En trevlig helg till er!

    Kram

    flisan

    SvaraRadera
  2. De är jättehäftiga. Drog upp ett par "Rör mig ej" från frö för ett gäng år sedan. I varje kruka kom en lång pinne som inte ville bli klappad.
    Din ser lite tätare ut. ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Dom är så himla söta dom där!Brukar ha svårt att slita mig därifrån när man hamnar vid sånna där!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...