måndag 30 mars 2009

Ny kurs

Idag blev det introduktion till nästa kurs vi ska läsa, Svenskämnet i teori och praktik och efter seminariet stod det klart: vi kommer knappast kunna vara sociala under dessa 10 veckor fram till sommarlovet! Nu har jag ågren över nästa vecka när vi gottar oss i Turkiet, det är sketamycket i skolan som jag missar och en del måste jag hinna med att göra denna vecka. Insåg även att kurslitteraturen måste följa med till Turkiet. Så mycket semester blev det av det. Tjopp!

Så under kommande veckor ska vi hinna med att läsa så mycket så jag vet inte hur man ska hinna med, vi ska skriva en saga eller roman, vi ska ha grupparbeten, vi ska läsa ytterligare litteratur på 300-400 sidor som ska redovisas, vi ska skriva en rapport på 8 sidor och vi ska redovisa vår skrivportfölj + ett reflektionsdokument hur vårt skrivande utvecklas som vi jobbat med under båda terminer. Sen var det något mer som ska hinnas med att skrivas och läsas men det har jag för stunden förträngt. Tjena mittbena, här ska det läsas tills ögonen går i kors och snurrar runt i plytet.

Så av den enkla anledningen har jag bestämt att internetanvändandet måste prioriteras. Hårt! Framöver kommer jag göra vad jag ska och behöver, inte ett smack mer. Borta är slösurfandet och smygtittandet och tillhörande njutning på andras bloggar. Det får jag unna mig under sommarlovet. Om jag får något sommarlov det vill säga. Det kanske blir sommarjobb. Äh, varför ta det lugnt, jag har ju inget annat att göra liksom? ..... Gatstenen runt huset kanske överaskar och lägger tillbaka sig själv någon vacker dag?




Kram!

2 kommentarer:

  1. Ja, verkligen.. Visst är det så :-)Det är ju ett stort val att göra, det tycker iallafall jag. Så vi får se vad som händer. Kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan hoppsan! Nu har jag en liten hjärtlig tävling i min blogg. Kika gärna in :-)

    Kram!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...