lördag 7 mars 2009

Nya blomster

Dagens köp

Plättar i luften i köksfönstret

Liten och Stor

Campanula på köksbänken

Hjärtan på snöre i matrumsfönstret

Chrysantemum på matbordet



Idag får texten hamna i botten. Skrev jag ovan första bilden blev all text understruken och jag lovar, jag har inte gjort något för att få det så! Det bara blev när jag skrev ... När jag postade fick jag se att snutten här nere inte blev understruken. Ja, man kan bli knäpp för mindre om inget annat irriterad.
Idag tog jag med mig David och åkte till stans plantskolor. Den första vi åkte till är trevlig att gå omkring i men alldeles för dyr i min mening. De hade erbjudande om 2 orkidéer för 100 kronor men vart ska jag ha dom?? Vi gick en vända och åkte vidare till nästa plantskola, den jag för övrigt brukar göra mina inköp i. Där har de massor annat roligt som kan ge svidande märken i plånboken om man köper allt man vill ha. Därför gör jag mina inköp i omgångar, det känns inte lika dyrt då ....
Först hittade jag porslinsägg som egentligen går under kategorin påskpynt men de var så fina att de kan stå framme året om (om man nu vill det) Jag hitade Plättar i luften som får ersätta pengaträden i köksfönstret, Hjärtan på snöre som jag letat efter ett tag och nu står i matrumsfönstret, en Campanula som senare får planteras ut, en Chrysantemum som numera tronar på köksbordet.
Maken undrade vad jag kommit hem med för skog nu? Jag älskar blommor och de är aldrig fel att inhandla men nu har det blivit för många pengaträd här hemma. De svämmar över och finns överallt! Några åker utomhus i sommar och kommer nog slängas sen, andra kanske åker ändå? Det finns mycket gröna blommor här hemma men inte så många med blommor. Idag blev det ändring på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...