torsdag 12 mars 2009

Tentan

Aldrig trodde jag att ett tentaresultat kunde bli en humörhöjare! Jag hämtade ut grammatiktentan idag och var 3 poäng från VG. Igår grämde jag mig rätt rejält på att jag inte presterat bättre än G men som min äkta hälft sa i morse: "Du räknade ju med att få göra omtenta så att bli godkänd är ju asbra!". Självklart är jag nöjd och jag är än mer nöjd med att jag slipper omtenta. Jag har inget som släpar efter och kan ta sikte på nästa examinationsuppgift som tack och lov inte blir en salstentamen utan en hemtenta.

Det jag gör omvägar och försöker komma fram till är poängfördelningen på grammatiktentan. En fråga var avledningar och sammansättning av ord. Dessa föreläsningar och seminarier missade jag eftersom jag var i Sälen och i grammatikboken fattade jag absolut ingenting av detta kapitel. På tentan körde jag helt på känn och jag chansade, gissade och drog till med något som svar. Bättre än ingenting liksom. Av 10 möjliga rätt lyckades jag ändå pricka in 6,75 rätt! DET har gjort hela min dag!

Nu ska jag roa mig med att jämföra min tenta mot facit och luta mig tillbaka. Ikväll ska jag smutta på ett glas vin och bara vara nöjd över min insats!



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...