söndag 8 mars 2009

Snö och shorts

Igår kväll såg jag att det snöade. Men vad i? ..... Det ska ju bli vår, inte vinter! Jag hade tänkt att tvätta bilen idag för att se om den verkligen är svart under allt bruna som numera täcker den. Men det är ingen mening med att tvätta bilen när det skvätter på vägbanorna, då är bilen lika skitig när jag kommer hem med den igen, trots tvättning. Jaja, det får väl vänta ett tag till? Jag har funnit den bästa tvättningen här i stada efter ett uttalande från min käre far. 9 minuter tog det att blaska av bilen och då tog jag det luuuugnt. Om jag fräst på hade jag klarat det på 6 minuter men det vet man ju inte som förstagångstvättare. Fast jag håller mig till de 9 minutrarna i fortsättningen också. Jag kan slå vad om att något strular och där står jag med skägget i brevlådan och har en bil täckt i lödder och måste köpa en pollett till. Fast det är ju inte hela världen å andra sidan ...

Idag har jag rotat fram sonens shorts ur kartonggömmorna så jag slipper stressa med det när det börjar närma sig för att packa resväskorna. Jösses vad mycket urväxta kläder jag har sparat vartefter han vuxit ur dom. Det skulle behövas en rejäl storrensning av alla kläder som ligger undanstoppade i kartonger men jag har försökt tidigare och alltid hamnat i en sentimentalssvacka eller i "den-kan-vara-bra-att-spara-till-senare" och allt stoppas tillbaka. Lite har självklart rensats undan vartefter men det skulle behöva rensas minst lika mycket till. En annan gång. En annan dag.



Kram!

2 kommentarer:

  1. Usch! Denna jobbiga snö. Hoppas allt är bra hos dig! Mysig blogg måste jag ju erkänna att du har! Kramar Benita

    SvaraRadera
  2. Ta fram shorts... Åh...

    Vad härligt! Själv hoppas jag att overallerna håller vintern igenom ;-) Och funderar på vilka regnställ jag måste köpa - för barnen har växt nästan en dec över vintern :-o Jisses.

    Men ta fram dina shorts du. Gör det! Jag är inte alls avis ;-)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...