tisdag 17 mars 2009

Så rätt, så rätt men aningens fel

Idag har jag varit på utvecklingssamtal på Davids förskola. Pedagogen som höll i samtalet är en av mina favoriter och så lätt att prata med så det tog 1 timme mot de 30 minuter som det i normala fall brukar ta. Vad jag är glad att vi har denna förskola!

När jag hämtat David hos mormor och morfar och skulle åka hem springer David och kusinen mot bilarna. Jag hinner bara öppna munnen och skulle ropa till David att ta det försiktigt när han snubblar och trillar pladask på knä och händer. Sirenen tjuter för fullt! Aj, oj, ih, ah!

I bilen börjar David klaga över att han även har ont i armbågarna. "Slog du i armbågarna också?" frågar jag. "Nä, jag slog i benarmbågarna" svarade David.
"Benarmbågarna" Så klockrent men inte riktigt rätt. Oh, vad jag fnissade! Det måste noteras i hans bok.


Uh, på torsdag kommer vi få hemtentauppgifterna. Gulp!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...