lördag 7 mars 2009

Min blomlåda

Efter mitt senaste inlägg satte jag fart och skulle försöka mecka ihop min låda. De ihoplimmade råspontsbrädorna kapades först till med sticksågen. Efter det gick jag in till spikpistolen och skulle få ihop allt. Det gick jättebra med långsidorna tills jag vände på den sk lådan och såg att de slagna sidorna var rundade inåt lådan. Så här hade jag ju inte tänkt att det skulle vara! Fanken ...

Allt går om man vill och trycks långsidorna ut dit kortsidorna ska vara så gick det ihop men det knakade oroväckande på vägen. Bäst att spika ihop allt fort och under tiden tar spiken i pistolen slut. Jaha, hur fyller man på nya?? Tur att maken kom in precis och tog sig an det. Sidorna spikades snart ihop och tro det eller ej men det blev en låda. Inte världssnygg på något sätt men vad ska man förvänta när man limmar ihop råspont som rundar sig en aning, inte mäter ett smack och kör lite på känn? Kortsidorna blev aningens högre än långsidorna men det fixades lätt med sticksågen. Jag kan ganska snabbt konstatera att jag inte ska bli finsnickare i alla fall. Det där med att mäta är inte riktigt min grej ...

Den blev lite hög. Högre än jag tänkt att den skulle vara men om jag hänvisar till vad jag skrev ovan så blir det som det blir. Maken tyckte faktiskt att den blev rätt snygg när jag ställde ner flaskorna i den. "Den kan vi ju ha här inne med flaskorna i." Nja, jag vet inte jag. Får se om jag hittar någon användning till den här inne innan den placeras ut när pelargonerna klarar av att vara där.


Före
Råspontbrädor limmas ihop
Färdig låda

Måste prova lite ...

På tork och i väntan på att användas

Nästa gång jag ska måla, påminn mig om att jag ska byta om till åtminstonde målartröja. Det är helt otroligt vad jag slabbar och kladdar. Både på tidningar, pensel och inte minst mig själv. Undrar när jag ska sluta vara optimist och tro att jag klarar mig utan att kladda och inse att jag faktiskt MÅSTE byta kläder INNAN målning??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...