måndag 2 mars 2009

Vinter eller vår?

Idag på eftermiddagen började det snöa lite fint. Det är väldigt vackert när små tunna flingor sakta men säkert letar sig ner till marken. Detta vackra blev några timmar senare till ett inte lika vackert, rejält snöfall! Det vräkte ner och mitt mod sjönk. Dels är spaden undanstoppad, det är ju vår nu och dels är det plusgrader så snön är bara blöt och blaskig. Efter praktiken gick jag de få metrarna bort till dagis och blev blöt. Riktigt blöt. Jag var en mindre snögubbe när jag klev innanför dörrarna. Jag cyklade hem med David bakpå och i näst sista uppförsbacken gick jag. Eftersom våren är här tog jag på mig ett par vårskor i morse. Sulan är platt, helt platt vilket resulterade i att jag kanade och halkade lite snyggt. Det är lagom roligt när man ska försöka parera med en liten på cykel också. Fast, det gick utan någon vurpa. Sista backen fick David gå ur. Den backen är ännu brantare och där hade det garanterat blivit en snygg vurpa. Med David på hade det dessutom blivit ett rejält djungelvrål. Kanske hade han fått en blåtira till?

Ja, vår lille kille ser ut som en boxare efter en match. När jag hämtade honom i onsdags såg jag att han hade något under ögat på sin vänstra kind. En fröken kom och informerade direkt. Tydligen leker de i rörelserummet att de inte får nudda golvet eller rättare sagt, golvet är vatten med hajar och annat farligt i så det får absolut inte nuddas. David befann sig på en staplad kuddhög, han tappar balansen och slår ner rakt i ett element. Han skrek och grät förtvivlat när en fröken tröstade och jag kan bara tänka mig hur mycket han skrek. Det var rejält svullet och blått den dagen och han sa flera gånger att det gjorde ont. Svullnaden la sig dagen efter och gick över i blått. Nu skiftar det i färgerna gul, brunt och mörkt. Han är riktigt tjusig under ögat.

Nu ska vi försöka putta den lille blåtiran i säng, det börjar bli lite kinkigt på sina håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...